סגירה
חזרה
סגירה
פורום ביטוח סיעודי
072-372-5500
פורום ביטוח סיעודי
נושא
תאריך ושעה
כדאיות הביטוח והתנהלות החברה המבטחת
 
(דילן)
18/09/2019 09:25
מחבר: דילן
תאריך: 18.09.2019 09:25
שלום, עשיתי לפני 7 שנים לאמא שלי ביטוח חיים, ביטוח סיעודי ביטוח בריאות וביטוח תאונות אישיות.

בתחילה הינו משלמים ממש מעט כסף וכל פעם הפרמיה עלתה במעט, מעבר לזה שכל פעל חברת ביטוח דאגה להתקשר ולהודיע שאין כיסוי כזה ואין כיסוי כזה וחשוב להוסיף ולהרחיב.

מתשלום של 150 שח בחודש הגענו למצב שאמא שלי משלמת היום 370 שח לביטוח.בפנייתי לחברת הביטוח בבקשה לשלוח פוליסות ביטוח כל פעם נשלחו רק פוליסת בריאות ופוליסת תאונות אישיות וחברת הביטוח דאגה לא לשלוח פוליסת חיים או פוליסת סיעוד.

לאחר מספר פניות והתעקשות ביקשנו את פוליסת החיים והסיעוד ולהבין למה הסכום כך כך גבוה. רק היום אחרי מיילים ושיחות שלחו את פוליסת החיים והסיעוד והבנו שבעצם שכל שנה זה עולה ואף הסכום הכולל שאמא שלי תשלם לחברת הביטוח עד גיל 75 (תוקף ביטוח חיים) הוא גבוה פי 2 מהכיסוי במקרה המוות או מצב סיעודי חס וחלילה.

1. מעבר לביטול של הפוליסה האם עצם זה שחברת הביטוח לא הודיע ולא טרחה להסביר ללקוח לא בזמן רכישת הפוליסה ולא לאחר מכן שמדובר בביטוח שאם השנים יעלה כל כך גבוהה שהמבוטח בכלל לא יוכל לעמוד בתשלומים?

2. האם זה ששילמנו במשך 7 שנים קרוב ל15.000 שח ועכשיו נבטל הלכו הכסף לפח ?
RE: כדאיות הביטוח והתנהלות החברה המבטחת
 
22/09/2019 00:28
תאריך: 22.09.2019 00:28

דילן שלום,
על פי הידוע לי, בד"כ, גובה פרמיות הביטוח המשולמות עבור פוליסות בריאות וחיים ובכלל זאת ביטוח סיעודי, עולה ככל שגילו של המבוטח גבוה יותר. יחד עם זאת, על חברת הביטוח או סוכן הביטוח מטעמה, ליידע את המבוטח על מלוא התנאים הדרושים לו לצורך קבלת החלטה אם לרכוש את הפוליסה המוצעת לו, וכן לוודא כי הוא מבין את משמעותם ומסכים להם.
מעבר לכך, פוליסות סיעוד מסוימות מעניקות למבוטח כיסוי גם לאחר ביטול הפוליסה במהלך תקופת הביטוח. זאת, כתוצאה מתשלום פרמיה "עודפת" במהלך השנים המוקדמות של תקופת הביטוח. מעבר לזאת, קיימים מקרים בהם קיימת זכאות לקבלת מלוא הסכום שנצבר עבור המבוטח, כהחזר כספי חד-פעמי, בערך פדיון, בלא שימשיך להיות מבוטח. אני ממליץ לך לבדוק עניינים אלה עם יועץ ביטוח מוסמך.
עורך דין המתמחה בתחום. בנוסף, אני סבור כי מצבו הרפואי והקוגניטיבי של אביך, כפי שתיארת, לא רק שמזכה אותו בקצבת סיעוד, אלא בתגמולי ביטוח סיעודי, ככל שמבוטח בפוליסת סיעוד פרטית.">
ביקור בית מביטוח לאומי
 
(ליזה)
18/09/2019 13:33
מחבר: ליזה
תאריך: 18.09.2019 13:33
שלום, ביום שישי צריכים להגיע לסבא שלי לביקור בית מביטוח לאומי בגלל סיעוד.
מבקשות קודמות שהוגשו עם מסמכים רפואיים ועל סמך הסירובים שהוא קיבל שמתי לב כי הוא לא מקבל את הניקוד שמגיע לו ומתעלמים מהחומר הרפואי שמועבר בתביעה לסיעוד.

הרופאה רושמת במכתב במפורש שהוא זקוז לסיוע ולהכוונה, להשגחה ולפיקוח בגלל הבעיות שיש לו והם לא מתייחסים לכך בניקוד שלהם.

האם אפשר בפעם הזאת בתחילת הפגישה עם הנציג של ביטוח לאומי להגיד כי אני מקליטה את השיחה כדי שישמעו בשיחה איזה מסמכים הנציג רואה מולו? האם יש עם זה בעיה חוקית? האם זה מותר?

אני באמת מרגישה שהם מגיעים ללא רקע על המחלות שלו והקשיים שלו, לא קוראים את כל הניירת הרפואית שמגישים להם (בשיחה איתם רואים שהם לא מעודכנים) ולכן אני חושבת שחלק מהמידע שהם רואים בביקור בית לא מועבר הלאה, אז אני רוצה להקליט את הפגישה כדי שאם ויתעלמו מהמסמכים שלו הפעם אני אוכל ללכת עם זה הלאה.

לא ייתכן שלניצול שואה בן 82, עם אלצהיימר, אחרי ניתוחים ברגליים, בעיות בעצמות, נעזר בהליכון ומקל, יש עזרים בבית כי הוא נופל ועוד ועוד בעיות והוא לא זכאי לסיוע... ורואים את זה מתפספס בניקוד כשהוא לא מקבל ניקוד למרות שיש מכתב ממרפאה גריאטרית שאומרת כי הוא זקוק לזה.
RE: ביקור בית מביטוח לאומי
 
22/09/2019 00:06
תאריך: 22.09.2019 00:06
ליזה שלום,
החוק קובע כי כל אדם המשתתף בשיחה רשאי, ככלל, להקליט את השיחה. השתתפות בשיחה כוללת את המדבר או את המאזין - מי שהשיחה מיועדת אליו. לדוגמה, הקלטת שיחה עם נציג חברת הביטוח, חברת שירותי הטלוויזיה, הטלפון, פקיד הבנק, השכן וכיו"ב - היא מותרת. על כל פנים אני ממליץ להתייעץ עם עו"ד בעניין זה.
ככל שזכאותו של אביך לקבלת קצבת סיעוד תישלל, אני מציע להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. בנוסף, אני סבור כי מצבו הרפואי והקוגניטיבי של אביך, כפי שתיארת, לא רק שמזכה אותו בקצבת סיעוד, אלא בתגמולי ביטוח סיעודי, ככל שמבוטח בפוליסת סיעוד פרטית.
ביטוח סיעודי מכוח ביטוח סיעודי פרטי. שכן, זכאותו של מבוטח לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי מותנית, בד"כ, בהוכחת עזרה ב 3 או 2 (תלוי בהוראות הפוליסה) פעולות יומיומיות - הלבשה, רחצה, מעברים, ניידות, אכילה ושליטה על סוגרים. ">
סרטן ריאות
 
(מוטי)
18/09/2019 13:55
מחבר: מוטי
תאריך: 18.09.2019 13:55
צהריים טובים,

נקודה אמא שלי קיבלה אישור ממשרד ההגירה להפסקת עובד זר למשך שנה. התעוררות אצלנו שתי שאלות להמשך:

1 האם היא יכולה להיות קומבינציה של עובד זר עובדת זרה שמגיעה רק בשעות הלילה לישון היות ואמא שלי רוצה לנסות ולחזור לסדר יום רגיל אבל עדיין פוחדת לישון לבד וברגיל חיה לבד?

2 האם העובדה שקיבלה אישור להעסקת עובד זר יכולה לעזור לה לקבל כסף דרך ביטוח סיעודי פרטי וביטוח סיעודי של מכבי? למרות שהיא בסך הכל די עצמאית מבחינה פיזית ברוב הימים כי מקבלת טיפול ביולוגי שיש לו לעיתים תופעות לוואי ויש גם גרורות במוח שמשפיעות על הראייה ואולי על עוד היבטים.

אשמח בכלל להסבר לגבי ביטוח סיעודי מתי הוא תופס, איך מממשים את הזכויות לפי הביטוח? מה התהליך שאנחנו צריכים לעבור?

תודה רבה
RE: סרטן ריאות
 
21/09/2019 23:54
תאריך: 21.09.2019 23:54
מוטי שלום,
זכאותו של מבוטח להעסקת עובד זר בהחלט עשויה להוות אינדיקציה למצבו התפקודי ולצורך בקבלת סיוע בתפקודי היומיומיים (ADL). לכן, זכאותו להעסקת עובד זר עשויה לסייע לו בהוכחת זכאותו לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי מכוח ביטוח סיעודי פרטי. שכן, זכאותו של מבוטח לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי מותנית, בד"כ, בהוכחת עזרה ב 3 או 2 (תלוי בהוראות הפוליסה) פעולות יומיומיות - הלבשה, רחצה, מעברים, ניידות, אכילה ושליטה על סוגרים.
יעוץ משפטי בעניין זה מעו"ד המתמחה בתחום הסיעוד. במקביל, אני מציע להתייעץ עם סוכן ביטוח המתמחה בפוליסות סיעוד.">
ביטוח לילד עם תסמונת גנטית
 
(מורן)
19/09/2019 16:41
מחבר: מורן
תאריך: 19.09.2019 16:41
שאלה לגבי ביטוח סיעודי שלא מצאתי לה תשובה בפורטל.

גילינו שלא עשינו לילד שלנו ביטוח סיעודי כשנולד. לצערנו הרב, בנתיים הוא אובחן עם תסמונת גנטית ועכשיו חברות ביטוח לא מוכנות לבטח אותו.

למעשה, בחודש וחצי האחרון עשינו עשרות טלפונים ופגישות עם סוכני ביטוח, ועד עכשיו לא מצאנו חברה או סוכנות ביטוח שמוכנה לקחת על עצמנ לבטח אותו.

אני מודאגת מה יקרה אם חס ושלום יקרה לו משהו שלא קשור תסמונת (תאונה/מחלה) תיהיה פגיעה בתפקודי ה-adl

אין דבר כזה ביטוח עם החרגה? יש חוק שמגן עלינו במקרה כזה? אשמח לשמוע חוות דעת של מומחה בנושא.
RE: ביטוח לילד עם תסמונת גנטית
 
21/09/2019 23:44
תאריך: 21.09.2019 23:44
מורן שלום,
אני ממליץ בחום לבדוק האם בנך מבוטח בביטוח סיעודי לחברי קופת החולים שבה את ובעלך חברים. מניסיוני, במקרים רבים, ברגע שבן משפחה מבוטח בביטוח סיעודי קולקטיבי לחברי קופת חולים, חברת הביטוח המבטחת חברי הקופה, נוהגת לצרף את ילדי המבוטח באופן אוטומטי.
ככל שחברת הביטוח המבטחת את משפחתך בביטוח סיעודי, לא צרפה את בנך או לא הציעה לך, בסמוך לאחר לידתו, לצרפו לפוליסת סיעוד, אני מציע לקבל יעוץ משפטי בעניין זה מעו"ד המתמחה בתחום הסיעוד.
במקביל, אני מציע להתייעץ עם סוכן ביטוח המתמחה בפוליסות סיעוד.
ביטוח סיעודי המגיעים למבוטח מכוח פוליסה פרטית, אינם שוללים או פוגעים בזכאותו של המבוטח לקבלת קצבאות אחרות ובכלל זאת קצבת זקנה, נכות כללית או שארים. לכן, אביך יכול להצטרף לפוליסת סיעוד לחברי קופת חולים מאוחדת, או לכל פוליסת סיעוד אחרת, ללא חשש.">
ביטוח סיעודי בקופת חולים מאוחדת
 
(ליזי)
19/09/2019 16:51
מחבר: ליזי
תאריך: 19.09.2019 16:51
שלום לכם

אני שוקלת אם כדאי או לא לעשות ביטוח סיעודי בקופת חולים מאוחדת עבור אבא שלי, בן 72 עם עבר של מחלת פוליו וכל היוצא מכך.

לא בטוחה שיתנו לו את הביטוח אבל במקרה וכן, השאלה היא מה קורה במקביל עם התשלומים מביטוח לאומי. מקבל קיצבת זיקנה (בעבר קיבל קיצבת נכות שעברה לקצבת זיקנה) פלוס תוספת שאירים לאחר שאימי נפטרה.

במקרה (טפו טפו טפו, בתקווה שלא) יצטרך ויהיה זכאי לתשלום מהביטוח הסיעודי של הקופה, האם ביטוח לאומי יבטל את הקצבה שהוא מקבל משם או שהוא יהיה זכאי לקבל גם וגם?

תודה מראש על העזרה שלכם
RE: ביטוח סיעודי בקופת חולים מאוחדת
 
21/09/2019 23:34
תאריך: 21.09.2019 23:34
ליזי שלום,
תגמולי ביטוח סיעודי המגיעים למבוטח מכוח פוליסה פרטית, אינם שוללים או פוגעים בזכאותו של המבוטח לקבלת קצבאות אחרות ובכלל זאת קצבת זקנה, נכות כללית או שארים.
לכן, אביך יכול להצטרף לפוליסת סיעוד לחברי קופת חולים מאוחדת, או לכל פוליסת סיעוד אחרת, ללא חשש.
עבודה תשלול זכויות בביטוח?
 
(אורטל)
19/09/2019 17:05
מחבר: אורטל
תאריך: 19.09.2019 17:05
מבוטח בביטוח סיעודי פרטי (הפניקס) שנמצא במוסד סיעודי ומקבל את סכום הביטוח מחברת הביטוח מדי חודש מעוניין להתחיל לעבוד בשרות לקוחות טלפוני שדורש ממנו רק לענות לשיחות - ברור שזאת פעולה שהוא יכול לעשות ואנחנו רוצים שימצא תעסוקה שהוא יכול לבצע, על מנת שהמצב שלו לא יחמיר מן הסתם. הוא יעבוד בצורה מסודרת עם תלוש שכר ותנאים סוציאליים לפי החוק.

ברור שהוא לא יכול לעשות 3 פעולות אחרות ולכן מקבל את התשלומים מהביטוח הסיעודי. האם זה שהוא יתחיל לעבוד עלול לפגוע בהכנסתו מהביטוח הסיעודי? האם זה עלול לפגוע בקצבת זקנה או נכות מביטוח לאומי באם יבקש אותה?

תודה מראש על העזרה!
RE: עבודה תשלול זכויות בביטוח?
 
21/09/2019 23:24
תאריך: 21.09.2019 23:24
אורטל שלום,
זכאותו של מבוטח לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי, בכל פוליסות הסיעוד שאני מכיר, מותנית בהוכחת צורך בעזרה ב 3 או 2 מפעולות היום יום - הלבשה, רחצה, מעבר מישיבה לעמידה או משכיבה לישיבה, ניידות, אכילה ושליטה על סוגרים. לכן, מעשית, מבוטח יכול לעבוד במשרה מלאה ולהיות זכאי לפיצוי.
הביטוח הסיעודי בישראל דוחות המון תביעות של מבוטחים, כמו אביך, אשר בשל מחלה או תאונה, איבדו את היכולת לדאוג לעצמם, וזאת על אף ששילמו פרמיה חודשית כל חייהם, והיו בטוחים שיש להם ביטוח סיעודי, לכשיגיע הרגע העצוב בו לא יהיו מסוגלים לתפקד לבד. כאשר חברת הביטוח דוחה תביעה לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי, ניתן להגיש ערעור לחברת הביטוח, ולחלופין להגיש תביעה משפטית באמצעות עו"ד המתמחה בתחום. מניסיון הגשת ערעור לחברת הביטוח אינה מועילה ואף מאפשרת לחברת הביטוח לשפר עמדות ולמשוך זמן נוסף. הניסיון מלמד כי הצעד החכם ביותר הוא, לפנות לעורך דין מומחה שיסייע לך לפתור את המצב, ולהתמודד מול התכסיסים שחברות הביטוח עושות, הכוללים נימוקים המתבססים על סיבות ותירוצים שאין להם בסיס ושאינם חוקיים. את התביעה אפשר להגיש את עד שלוש שנים מהיום שבו הפך המבוטח לסיעודי וגם לתבוע רטרואקטיבית. הניסיון מלמד שההתמודדות מול ההתנהלות הדורסנית של חברות הביטוח, מהירה ונוחה יותר כשהמבוטח ו/או בני המשפחה מלווים בעורך דין וקל יותר להתחמק מתשלום לאדם פרטי מאשר מתשלום למבוטחים שעורך דין מייצג אותם. חשוב לציין כי עורך דין המתמחים בתחום הביטוח הסיעודי, נוהגים לגבות שכר טרחה על בסיס אחוזים מהצלחה בלבד. ">
הביטוח הסיעודי לא משלם לאבא שלי
 
(יעקב)
08/09/2019 16:15
מחבר: יעקב
תאריך: 08.09.2019 16:15
שלום לכל המומחים,
אני חייבת עזרה דחופה! אבא שלי הפך לסיעודי אחרי אירוע מוחי ומאז אנחנו במלחמות עם חברת הביטוח שלו שלא מוכנה לשלם, בטענה שהוא לא עומד בהגדרות של מקרה ביטוח סיעודי. מה אנחנו יכולים לעשות ואיך אפשר להגיש ערעור על ההחלטה? הוא לא מסוגל לעשות כלום לבד וכרגע אחים שלי ואני צריכים להיות איתו 24/7 כדי להשיח עליו ולטפל בו.
תודה רבה מראש,
יעקב.
RE: הביטוח הסיעודי לא משלם לאבא שלי
 
10/09/2019 13:17
תאריך: 10.09.2019 13:17
יעקב שלום,
צר לי לשמוע על אביך ואני מאחל לו בריאות טובה.
לצערי הרב חברות הביטוח הסיעודי בישראל דוחות המון תביעות של מבוטחים, כמו אביך, אשר בשל מחלה או תאונה, איבדו את היכולת לדאוג לעצמם, וזאת על אף ששילמו פרמיה חודשית כל חייהם, והיו בטוחים שיש להם ביטוח סיעודי, לכשיגיע הרגע העצוב בו לא יהיו מסוגלים לתפקד לבד.
כאשר חברת הביטוח דוחה תביעה לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי, ניתן להגיש ערעור לחברת הביטוח, ולחלופין להגיש תביעה משפטית באמצעות עו"ד המתמחה בתחום. מניסיון הגשת ערעור לחברת הביטוח אינה מועילה ואף מאפשרת לחברת הביטוח לשפר עמדות ולמשוך זמן נוסף.
הניסיון מלמד כי הצעד החכם ביותר הוא, לפנות לעורך דין מומחה שיסייע לך לפתור את המצב, ולהתמודד מול התכסיסים שחברות הביטוח עושות, הכוללים נימוקים המתבססים על סיבות ותירוצים שאין להם בסיס ושאינם חוקיים.
את התביעה אפשר להגיש את עד שלוש שנים מהיום שבו הפך המבוטח לסיעודי וגם לתבוע רטרואקטיבית.
הניסיון מלמד שההתמודדות מול ההתנהלות הדורסנית של חברות הביטוח, מהירה ונוחה יותר כשהמבוטח ו/או בני המשפחה מלווים בעורך דין וקל יותר להתחמק מתשלום לאדם פרטי מאשר מתשלום למבוטחים שעורך דין מייצג אותם. חשוב לציין כי עורך דין המתמחים בתחום הביטוח הסיעודי, נוהגים לגבות שכר טרחה על בסיס אחוזים מהצלחה בלבד.
האם יש בעיה להפעיל 2 ביטוחים במקביל?
 
(לאה)
10/09/2019 08:49
מחבר: לאה
תאריך: 10.09.2019 08:49
שלום לכם

לבעלי יש 2 ביטוחים סיעודיים החברות ביטוח פרטיות במקביל, כמעט עם אותם תנאים. הסיבה היא שסוכן הביטוח שלו לפני שנים אמר שאין עם זה בעיה (לא כמו כפל ביטוח במקרים אחרים) ואם יצטרך להפעיל את הביטוח, יקבל תשלום כפול. מאחר והשנים עוברות והמצב הבריאותי מדרדר, יכול להיות שבקרוב נצטרך "לבדוק" מה הביטוח שווה ולרציתי לשאול אתכם כבר בשלב הזה, האם יש בעיה חוקית / או מבחינת חברת הביטוח, לכך שיש לבעלי 2 פוליסות ביטוח סיעודי במקביל?
RE: האם יש בעיה להפעיל 2 ביטוחים במקביל?
 
10/09/2019 11:39
תאריך: 10.09.2019 11:39
לאה שלום,
אדם המבוטח במספר פוליסות, הזקוק לעזרה בלפחות שלוש מפעולות היומיום, הבאות: הלבשה, רחצה, שליטה על סוגר השתן או הצואה, ניידות, מעבר ממצב שכיבה לישיבה או ישיבה לעמידה, ואכילה, רשאי לקבל פיצוי חודשי מכוח כל אחת מהפוליסות שבהן הוא מבוטח. למשל, אדם המבוטח בפוליסת סיעוד של חברי קופת חולים, ובמקביל לכך מבוטח בפוליסה שרכש באופן פרטי, יהיה זכאי לקבל הן מחברת הביטוח אשר ביטחה את מבוטחי חברי הקופה, והן מחברת הביטוח אשר ביטחה אותו באופן פרטי.